Joga — cel rozwój organizmu fizyczny i psychiczny
,

Joga — cel rozwój organizmu fizyczny i psychiczny

by

Joga, wywodząca się już ze starożytności, pomaga człowiekowi odszukać równowagę życiową. Jest ona coraz bardziej popularna i powszechna, ponieważ staramy się coraz częściej odpocząć od szybkiego świata wokół. Joga nie jest ani religią, ani sportem, ani tylko filozofią. Nie ma znaczenia, w jakiej jesteś kondycji. Najtrudniejszy będzie oczywiście początek.

Jeśli jednak weźmiesz się w garść i postanowisz, że zamiast marnować, czas przed telewizorem zaczniesz dbać o swoje zdrowie, rusz do dzieła i zacznij już dziś. Możesz zacząć ćwiczyć sama w domu. Już 15 minut ćwiczeń jogi dziennie sprawi, że Twoje mięśnie nabiorą gibkości, a ciało elastyczności. Jest wiele miejsc, w których możesz zacząć ćwiczenia jogi, nie tylko w domu. Są szkoły typowo przeznaczone dla osób, które chcą zacząć poświęcać swój czas jodze, duże kluby fitness, w których jedną z ofert jest joga oraz osiedlowe, niewielkie kluby.

Sprawdź, jakie kwalifikacje ma nauczyciel, u którego masz zamiar zacząć ćwiczenia. Powinien być dyplomowanym instruktorem, który brał udział (lub nadal bierze) w szkoleniach nauczycielskich. Mówi się, że dobry instruktor jogi to osoba, która po prostu żyje jogą i umie zarazić swoją pasją innych. Powinien być cierpliwy, wyrażać się jasno, obserwować dokładnie swoich podopiecznych i dostosowywać do nich poziom ćwiczeń. Jeśli jesteś osobą początkującą, najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku prawdziwa szkoła jogi, przeznaczona tylko i wyłącznie tej aktywności.

Dzięki temu będziesz mogła wybrać zajęcia dla początkujących. Zajęcia z zaawansowaną grupą mogą być dla Ciebie bardzo uciążliwe, zamiast spokoju poczujesz frustrację, że umiesz mniej niż wszyscy wokół. Niezależnie od tego, jakie miejsce wybierasz, zwróć uwagę na akcesoria, czy szkoła lub klub wyposażone są w odpowiednie sprzęty do jogi (są metody, które nie używają pomocy, a są rodzaje jogi, w których wykorzystuje się między innymi krzesła, liny, koce czy specjalne pianki).

Jeżeli chcesz zacząć ćwiczyć sama w domu, korzystając z płyt z instruktorami lub książek poświęconych jodze, zacznij od piętnastominutowych sesji, a następnie wydłużaj czas.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.